معرفی کتاب عالیجناب کیشوت اثر گراهام گرین
نوشته شده توسط : علی

کتاب عالیجناب کیشوت نوشته گراهام گرین رمانی جذاب و تأمل برانگیز است که مضامین پیچیده هویت، اخلاق و طبیعت انسانی را بررسی می‌کند. این کتاب بر اساس رمان کلاسیک اسپانیایی “دون کیشوت” نوشته شده که در سال 1605 و 1615 توسط میگل دو سروانتس تالیف شده بود. این کتاب دارای لحظات کمدی بسیاری است، اما همچنین تأملاتی در مورد مواردی مانند زندگی پس از دیکتاتوری، کمونیسم و ایمان کاتولیک را ارائه می‌دهد. عالیجناب کیشوت رمانی از گراهام گرین است که در سال 1982 منتشر شده است. برای دانلود کتابهای PDF کلیک کنید

دانلود کتاب عالیجناب کیشوت اثر گراهام گرین

پدر کیشوت:

پدر کیشوت کشیش کلیسایی در شهر کوچک ال توبوسو در منطقه لا مانچا در اسپانیا است که خود را از نوادگان شخصیت سروانتس به ‌همین نام می‌داند. اندکی پس از آن، توسط پاپ به او لقب منصوب اعطا می‌شود که باعث تعجب اسقف می‌شود زیرا او بیشتر با سوظن به فعالیت‌های پدر کیشوت می‌نگرد.

او کشیش را به تعطیلات ترغیب می کند، و بنابراین کیشوت و شهردار سابق شهر، سانچو، با ماشین قدیمی خود سفری را درون اسپانیا آغاز می‌کند. در سیر حوادث بعدی کیشوت و همراه او در مسیر عبور از اسپانیا انواع ماجراهای خنده دار و مهیج را در امتداد راه جاده تجربه می‌کنند.

در کتاب عالیجناب کیشوت می‌خوانیم:

آنها با معادل‌های معاصر آسیاب‌های بادی روبرو می‌شوند، با مکان‌های مقدس و نه چندان مقدس و با انواع گناهکاران روبرو می‌شوند. در گفتگوهای خود در مورد کاتولیک و کمونیسم، این دو مرد به هم نزدیک می‌شوند، شروع به درک بهتر یکدیگر می‌کنند اما همچنین اعتقادات خود را زیر سوال می‌برند.

پدر کیشوت سفارش ناهارش را که در تنهایی می‌خورد به مستخدمه خود داده بود و برای خرید شراب راهی تعاونی محل شد که در هشت کیلومتری اتوبوسو بود و سر راه اصلی به والنسیا؛ روزی بود با هوایی دم کرده و هرم گرما از کشتزارهای خشک زبانه می کشید.

ماشین سئات” کوچکش که هشت سال پیش آن را دست دوم خریده بود، دستگاه تهویه نداشت و او همچنان که در جاده پیش میرفت با دلتنگی به روزی فکر می‌کرد که باید ماشین دیگری برای خود دست و پا کند. با خود حساب کرد که هفت سال عمر یک سگ می‌تواند برابر با یک سال عمر انسان باشد، و پس ماشین او هنوز در آغاز میانسالی بود اما.. .





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: